Sila Klik Iklan Yer...

Contest dan Infomasi Terkini

www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com

Tuesday, 17 August 2010

Anak Kucing Ku Terkena Mercun

Salam sahabat semua...

Hari ini dah genap lah kita 1 minggu, (orang muslim) berpuasa di bulan Ramadahan Bulan Penuh Keberkatan... Tak terlepas juga aqu yang turut sama-sama mengerjakan amalan wajib yang penuh dengan kerahmatan ini...

Seperti biasa di bulan Ramadhan , disiang hari kita berpuasa dari selepas subuh sehingga lar azan Maghrib. Then, sebelah malam plak kita disunatkan untuk mengerjakan Solat Terawih yang dilakukan selepas waktu isyak... Banyak-banyak masjid solat terawih sebanyak 11 Rakaat dan Jarang-Jarang masjid solat 21 Rakaat. (Aqu biasa nya buat yang sebelah 11 Rakaat jerk...huhuhu... BUkaN xnak buat yang 21 Rakaat tuh, tapi memang xder kat kawasan kediaman aqu yang tok imam masjid buat 21 Rakaat )

Semalam, lepas pulang jer solat terawih dengan orang tua aqu, gembira sakan aqu tengok anak aqu dengan sepupunya serta rakan2 seantara dengan nya dok main mercun mancis a.k.a. bedil gesek dan bunga api yang color2 kat depan halaman umah... (Kat kampong kalo main mercun kira Biasa, TAPI kalo kat Bandar kira LUARBIASA. mana taknya, kena tangkap kat polis.... huhuhu... )

Sedang leka diorang dok main lontar mercun mancis tuh, tetiba aqu nampak salah seekor anak kucing aqu main-main (kira bergurau la) dengan mercun tuh... Apa lagi GEDEBOM...... bunyi mercun tuh... dan masa tuh jugak aqu tegok kesian Reaksi anak kucing tuh... So aqu pom cepat2 tengok kot2 ada kecederaan yang serius kat kucing tuh... Nasib baik lah xder aper2 luka....


Kalo la dia gigit mercun tuh, aqu rasa boleh pecah mulut dia....

3 comments:

MamaYatie 17 August 2010 at 21:13  

makk aaiih...manyaknya mercun..post sini sket..

YOUsoF 17 August 2010 at 21:31  

ish² ish.. nasib baik selamat kusing tersebut ;D

Nur 17 August 2010 at 23:37  

salam...
kucing tu suka kejar api..
nasib tak meletup mulutnya.. huhuhu

selamat berbuka nanti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP